Miesiąc: Maj 2017

Jak złapać równowagę ciała i duszy?

W zdrowym trybie życia chodzi o to, aby znaleźć balans. Balans pomiędzy zdrowym odżywianiem i ćwiczeniami. Wszystko w granicach normy – wtedy będzie to cieszyć, ponadto wpłynie korzystnie wpływać ciało i duszę. Zadbaj o 6 filarów, a będziesz cieszyć się dobrym samopoczuciem i pozytywną energią w 100%!

www.anita.com

Zdrowa dieta czyli racjonalne odżywianie się. Zdrowe nawyki żywieniowe pozwolą w pełni zadbać o zdrowie, figurę, wygląd skóry, włosów i paznokci. Zróżnicowane posiłki dostarczą większość potrzebnych witamin i minerałów.

Woda oczyszcza organizm i przyczynia się do spadku masy ciała. Przy jej niedoborze do mózgu wysyłany jest sygnał, który mylnie odbierany jest jako uczucie głodu. W rezultacie sięgamy po jedzenie niepotrzebnie nabijając kalorie. Dlatego częste picie wody pomaga oszukać głód i wypełnić żołądek.

Ćwiczenia mają pozytywny wpływ nie tylko na ciało, ale – jako trener mogę stwierdzić z pełną odpowiedzialnością –  na życie człowieka. W swojej pracy jestem obserwatorem wielu przemian fizycznych, ale przede wszystkim psychicznych. Powinno to być absolutne „must have” w życiu człowieka, bez którego nie można się obejść jak bez wody czy jedzenia. Aktualnie jest do wyboru wiele rodzajów aktywności fizycznej, które można uprawiać w zależności od wieku, predyspozycji zdrowotnych czy fizycznych. Brak kilkudziesięciu minut w tygodniu na ruch jest jedną wielką wymówką.

Regeneracja ma ogromny wpływ na efekty treningu. Nie można jej pod każdym względem bagatelizować – nie mylić z lenistwem. Jeżeli Twoje ciało jest przemęczone, a Ty czujesz ogólne rozdrażnienie (wzrost kortyzolu) lepiej jak odpoczniesz poczytasz książkę lub posłuchasz muzyki. Możesz skorzystać też z medytacji/spa/aromaterapii. Regeneracja jest tak samo ważna jak aktywność fizyczna. Niepodważalnie.

Otwarty umysł. Otwórz się na nowe rzeczy, poznaj nowe smaki, zapachy czy ludzi 🙂 Przełamywanie swoich barier lub obaw wpływa pozytywnie na samopoczucie co podwyższa samoocenę budując tym samym większa pewność siebie. I chce się więcej, lepiej, mocniej!

Cheat meals tzw. oszukane posiłki. Nie zamykaj się w świecie obsesyjnie dbających o swoje ciało licząc każdą kilokalorię*. Każda skrajność odbiera radość życia. Pozwól sobie na więcej, aby nagrodzić  się np. za zrealizowany tygodniowy plan treningowy. Naszła Cię ochota na coś słodkiego, a wiesz że na co dzień zdrowo się odżywiasz i dbasz o to aby się ruszać – sięgnij po ulubione lody czy sernik babci.

*Na ortoreksję szczególnie podatne są osoby dążące do perfekcji i skoncentrowane na sobie. Ortorektyk wierzy w to, że jeżeli będzie przestrzegał rygorystycznej diety, nie doświadczy chorób nękających współczesne społeczeństwa, a jego życiowe problemy rozwiążą się same.
(źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/psychologia/nalogi/ortoreksja-grozna-choroba-wynikajaca-z-przesadnej-dbalosci-o-diete_38104.html)

 

Jajecznica a’la meksykańska

Śniadanie białkowo-tłuszczowe to jedno z moich ulubionych. Zazwyczaj jest to omlet lub jajecznica ew. jaja sadzone. Jednak głównym składnikiem są przeważnie jaja. Jest to najlepiej przyswajalny rodzaj białka, a w żółtkach kryje się samo zdrowie.

 

Składniki:
  • 1/3 cebulki czerwonej
  • kabanos drobiowy
  • odrobina masła
  • 2 jaja L
  • 1/3 fasola czerwona z puszki
  • sól himalajska, pieprz, czarnuszka
Sposób przygotowania:
Podsmaż cebulkę na maśle i dodaj pokrojonego kabanosa. Cebulka ma być szklista, a kabanos powinien się zarumienić. Rozbijamy jajka i doprawiamy solą. Mieszamy same białka nie ruszając żółtek. Tą metodę stosuję specjalnie aby żółtko się zbyt mocno się ścięło, aby zachować jak najwięcej wartości odżywczych. Kiedy białka się zetną ściągnij z ognia patelnię i dopiero wtedy mieszaj całość z żółtkami. Na tej samej patelni lub w osobnym rondelku podgrzej fasolę. Po przełożeniu na talerz posyp czarnuszką i dopraw pieprzem.

 

Wartości odżywcze:
B: 22 W: 3 T: 20
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter