Sernik dyniowy (tylko 150 kcal/porcję)

Sezon na dynię jeszcze trwa, więc jeśli chcesz zaskoczyć fit deserem, który jeszcze będzie na czasie zrób sernik dyniowy. Przepis jest banalnie prosty, ponieważ jest to ciasto bez spodu (czyt. miksujesz wszystko ze sobą i wlewasz na blachę). Nie musisz być mistrzem kulinarnym. Jeżeli nie masz dodatku w postaci dyni polecam Ci ją zrobić z przepisu tutaj . Wersja dla leniowo-opornych 😉 – bez dyni – oczywiście też się uda (jeśli tego nie schrzanisz oczywiście 😉 ).

Zdjęcie mojego autorstwa. Ciasto serwowane z budyniem białkowym (użyłam odżywki o smaku pudding karmelowy oraz sos czekoladowy 0 kcal czekolada).

 

 

Składniki:

  • 0,5 kg sera białego półtłusty lub chudy
  • pulpa dyniowa 4 łyżki
  • 1 budyń bez cukru waniliowy
  • 3 łyżki cukier kokosowy lub miód
  • jogurt naturalny 100 gram
  • szczypta soli
  • 2 jaja

 

Żółtka zblenduj z twarogiem, jogurtem, pulpą oraz budyniem. Białka miksujemy na sztywno z cukrem i solą w osobnym naczyniu. Dodaj powoli delikatną masę do twarogu i miksuj na mniejszych obrotach. Wlej masę do małej formy jak na tartę lub bakę piaskową. Piecz w 150-170 stopniach przez 40-50 minut. Ostudź ciasto w uchylonym piekarniku.

 

Daj znać jak Ci wyszło 😉

 

Wartości odżywcze na 1 kawałek (około 8-10 porcji):

 

kcal: ok. 150 !!!

 

białko: ok. 15 gram

 

tłuszcz: ok. 5 gram

 

węglowodany: ok. 20 gram

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz:

Twoje imię: