Sprawdzone trendy fitness 2018 – selekcja

Jakiś czas temu American College of Sports Medicine określił najlepsze tendencje fitness w 2018 roku. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie Health & Fitness Journal ACSM, gdzie ponad 4000 specjalistów z różnych krajów fitness (w tym trenerzy, fizjoterapeuci i managerowie) opowiedziało o trendach, które ich zdaniem będą przewodnie w 2018 r. Wyróżnili oni 10 pozycji w tym trening HIIT, trening grupowy, technologię która aktywizuje do ruchu (wszelkiego rodzaju aplikacje), trening z obciążeniem własnego ciała i mała ilością miejsca (trening w domowych warunkach) – tutaj jest potencjał na treningi on-line, trening wytrzymałościowy, współpraca z trenerami z dużą wiedzą i doświadczeniem, joga, treningi personalne, programy fitness dla osób starszych oraz fitness funkcjonalny.

 

 

Spędzając kilka dni na różnych siłowniach i rozmawiając z Norwegami zaobserwowałam pewne trendy wyraźnie wybijające się z zamieszczonej powyżej listy. Są one godne uwagi, ponieważ równie szybko sprawdziłyby się na rynku polskim. Pomimo tego, że jesteśmy nieco dalej za Norwegią, jeśli chodzi o aktywność fizyczną (ostatnie badania, na jakie się natknęłam: NOR 17% społeczeństwo aktywne, POL 9%). Jeżeli chodzi o świat fitness i siłownie to da się zauważyć, iż coraz młodsze osoby zaczynają swoją przygodę ze sportem. Młodzież 13-15 roku życia zaczyna być wyraźnie aktywna, a osoby w wieku lat 16 można spotkać trenujące na siłowni. Być może jest to spowodowane ogólnym trendem na bycie fit i presji jaką wywierają Social Media na pokolenie Millenium.

 

 

Kolejnym trendem, który został przewidziany i sprawdza się w Norwegii to starsze osoby (powyżej 60 roku życia) zaczynają być coraz bardziej aktywni i społeczni. Ba! Siłownie i fitness kluby to forma spędzania czasu i nawiązywania nowych znajomości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po treningu spotykają się w kawiarence przy recepcji na kawę i lunch. To jest genialny sposób na przyciągnięcie osób starszych do klubu.

 

 

Nie sam trening, ale zapewnienie starszym osobom możliwości spędzenia czasu i budowaniu społeczności. Ta wartość dodana może okazać się kluczowa w tworzeniu takiego produktu. Jednak takie osoby nie ograniczają się tylko do zamkniętych pomieszczeń – coraz częściej widzi się je grające w golfa. Takie kluby również powinny rozbudować swoją ofertę biorąc pod uwagę większe zainteresowanie i proponując im coś więcej. Jak na przykład zajęcia w małych grupach, dla początkujących seniorów.

 

Wracając do klubów fitness, jak np. Mudo, wprowadzają oni treningi personalne dedykowane osobom starszym, które cieszą się powodzeniem.

 

 

Reasumując, Norwegia może być dobrym przykładem do podglądania tego co jest aktualnie „na chodzie”. Nie wszystkie trendy mogą cieszyć się takim samym zainteresowaniem. Patrząc na to, co modne, warto zastanowić się jeszcze, jak to odpowiednio ograć, aby było ciekawe dla potencjalnego klienta. Mając wpływ na korzyści finansowe klubów i ich renomę.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz:

Twoje imię: