Top Trendy żywieniowe na 2019 rok

Ostatnio natrafiłam na artykuł Whole Foods oraz opinię ich ekspertów, która skłoniła mnie do napisania postu na nadchodzące Trendy 2019 roku na rynku spożywczym oraz gastronomicznym. Eksperci z WF wydają się być doświadczeni. Na 2018 rok przewidzieli zaawansowaną żywność roślinną – Beyond Burger. W 2017 roku były to toniki wellness i wszystko to, co zostało wyprodukowane z kokosa. Na rok 2016 były to fermentowane produkty. Dlaczego to takie ważne? Z mojego punktu widzenia to istotne, co nas czeka, w jaką stronę zmierzamy oraz w którym kierunku zmierzają smaki konsumentów. „Dieta” to przecież 70% sukcesu, aby być w formie cały rok.

Pocieszające jest to, że wszystko idzie w kierunku przedłużania życia i podnoszenia jego jakości.

 

 

Oto prognozy na rok 2019 na rynku spożywczym – oto, czego można się spodziewać.

1. Smaki Pacyfiku

Można by pomyśleć, że zabrakło nowatorskich smaków światowych, ale nie lękajcie się: 2019 będzie rokiem Pacyfiku. Pomyślcie o Azji, Oceanii i zachodnich wybrzeżach Ameryki Północnej i Południowej. Inspiracje smakowe z rejonu Pacyfiku pojawiają się w sklepach spożywczych i restauracjach. Ludzie wciąż podbijają świat przez swoje podniebienia. Jackfruit będzie mięsną alternatywą, natomiast ekstrakt z owoców mnicha – owoc o wyjątkowo słodkim smaku, znany również jako luo han guo – może być użyty jako słodzik zastępujący dodane cukry czyli węglowodany. W 2019 roku marki Whole Foods Market i 365 Everyday Value wprowadzą na rynek limitowaną kolekcję odświeżająco słodkich produktów inspirowanych owocami z Oceanu Spokojnego, takich jak: guava tropical vinaigrette, marakuja z migdałową wodą mineralną, mieszanka mango budyń i mrożone batony owocowe z marakui. Ponadto longganisa (filipińska kiełbasa wieprzowa), suszone krewetkimątwy i pasta z krewetek, znajdą się wśród inspiracji smakowych.

2. Trwałe probiotyki

Sfermentowany szał żywnościowy był napędzany w dużej mierze przez ich bogatą zawartość w probiotyki. Teraz, jak mówi WF, możemy oczekiwać jeszcze bardziej innowacyjnych probiotyków w żywności i bardziej nowatorskich interakcji. „Nowe szczepy probiotyków, takie jak Bacillus coagulans GBI-30 i Bacillus coagulans MTCC 5856, umożliwiają zastosowanie większej ilości produktów o stabilnym przechowywaniu.” Marki skoncentrowane na zdrowiu ułatwiają uzyskanie większej ilości probiotyków w ciągu dnia dzięki dodaniu funkcjonalnych probiotycznych składników.”

3. Modny tłuszcz

Po złych czasach tłuszczu w świecie żywności, teraz są one ulubieńcami. Częściowo dzięki keto, paleo, paleo-wegańskim oraz „bez ziaren” dietom. Wraz z tymi tłuszczami, kombinacje o wyższej zawartości białka i mniejszej węglowodanów, będą nadal wykazywać tendencję w kategoriach prostych i łatwych przekąsek. Szukaj batoników przyjaznych dla Keto przyjaciół, wyprodukowanych z proszku MCT (Trigliceryd o średniej długości łańcucha. Suplementację olejem MCT poleca się szczególnie sportowcom i osobom o zwiększonej aktywności fizycznej. Szybkie wchłanianie i przekształcanie oleju oszczędza zapasy glikogenu mięśniowego w czasie treningu. Warto go wykorzystywać do wspomagania podczas wysiłku fizycznego, ponieważ stanowią szybkie źródło energii oraz do regeneracji potreningowej. Można go stosować zarówno w okresie budowania masy mięśniowej jak i podczas redukcji wagi. Pomocny także w przypadku stosowania diet ketogenicznych. Zalecane dawkowanie oleju MCT to 10 – 50ml na dobę, zależnie od zapotrzebowania. Naturalnym źródłem kwasów tłuszczowych MCT jest olej kokosowy), czekoladek wypełnionych masłem kokosowym, przekąsek typu „fat bomba” i nowej fali gotowych do spożycia wegańskich napojów kawowych inspirowanych kawą „maślaną” tudzież „kuloodporną”. A masło ghee będzie gwiazdą większą niż kiedykolwiek.

4. Konopie – level up!

Nasiona konopne i oleje są już od jakiegoś czasu dostępne, ale wraz z eksplozją przemysłu marihuany nowe marki wykazują chęć zbadania tej dziedziny. WF pisze: „Podczas gdy olej CBD nadal jest technicznie tabu (zabroniony w żywności, pielęgnacji ciała i suplementów diety zgodnie z prawem federalnym), detaliści, eksperci kulinarni i konsumenci nie mogą przegapić szaleństwa marihuany podczas odwiedzania targów przemysłu spożywczego, konferencji innowatorów żywnościowych czy lokalnych targów.”

5. (Nie)mięsne przekąski

Ponieważ coraz więcej osób przechodzi na jedzenie oparte na roślinach, tak naprawdę widzimy, że „udawane” mięso na bazie roślin osiąga nowe wyżyny.  Oczekuje się, że trend ten zaatakuje również segment przekąsek mięsnych. Możemy spodziewać się również wielu innych wynalazków.

6. Opakowania ekologiczne

Wiele marek zmieni swoje opakowania w odpowiedzi na zapotrzebowanie środowiska. Wśród innych inicjatyw powinno być więcej nadających się do kompostowania opakowań i mniej plastiku. Nacisk zostanie położony na ponowne wykorzystanie, a więcej działów produkcyjnych będzie promować hasło “BYOVB” (ang. bring your own vegetable bag”) i tradycyjnie  opakowania wielokrotnego użytku oraz kompostowanie wróci znowu do łask. opakowania na żywność z wykorzystaniem wosku pszczelego, a także woskowane lub silikonowe zamienniki zwykłych plastikowych toreb do przechowywania pożywienia. Będą one używane do pakowania kanapek i przekąsek w domu czy kawiarniach.

7. Innowacyjne mrożone desery

Rynek lodów mocno się rozkręci. Już niebawem będziesz miał okazję skosztować mrożone smakołyki, które zawierają awokado, hummus, tahini i wodę kokosową. Przygotuj się na lody ze wstążkami pikantnego sera oraz inspirowanymi światem desery, takie jak: tajwański śnieg i meksykańskie Nieves de garrafa. Nie wspominając już o gumiastych, tureckich lodach, które mają wyjątkową teksturę z mastyksu i innych unikalnych źródeł.

8. Więcej przysmaków z oceanu

Morskie warzywa przejdą od „ciemnej strony mocy” do codziennych przekąsek. Pojawiają się w potrawach, takich jak masło z wodorostów czy kluski z wodorostów. Podczas gdy konsumenci odkrywają nowe głębiny smaków oceanicznych dzięki właściwościom pożywienia, takim jak unikatowe odmiany alg i wodorostów morskich. Dmuchane przekąski z nasion lilii wodnej, roślinne alternatywy dla tuńczyka ze składnikami algowymi, chrupiące skórki łososiowe z omega-3 czy kelp jerkie to tylko niektóre produkty, które mają szansę podbić rynek.

9. Przekąski

Wygląda na to, że wkraczamy w nową erę podjadania. W przenośnych paczkach z przekąskami będzie można znaleźć takie przekąski jak prosciutto i mozzarella, a także tradycyjne wersje klasycznych przekąsek, takich jak gotowe kanapki. Wszystko z lepszych jakościowo produktów, które w niektórych przypadkach będą dostosowane do specjalnych diet na przykład: bezglutenowa, organiczne itp.

10. Marki z misją

W 2019 roku WF przewiduje, że firmy, które koncentrują się na zarządzaniu środowiskiem, wykazują troskę o zwierzęta oraz interesują się kwestiami społecznymi, będą bardziej popularne niż kiedykolwiek wcześniej „Przyczynianie się do ruchów społecznych poprzez kupowanie towarów i usług z misjami, w które wierzysz, może spowodować wielkie zmiany które wykraczają daleko poza świat handlu”.

Według firmy, ich doświadczeni specjaliści starannie opracowują raporty „oparte na ponad 100-letnim doświadczeniu w zakresie pozyskiwania produktów, badań preferencji konsumentów oraz uczestnictwa w wystawach branży spożywczej i wellness na całym świecie”. Biorąc pod uwagę, że Whole Foods należy do branży spożywczej i maja odpowiedni zespół, który wyłapie trendy na nadchodzący rok może warto się temu przyjrzeć.


Źródło: https://media.wholefoodsmarket.com/news/whole-foods-market-unveils-top-10-food-trends-for-2019
Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz:

Twoje imię: